Ruilen & Retour

Retour

U heeft het recht om uw bestelling tot 30 dagen na ontvangst (=daadwerkelijke bezorgdatum vervoerder) zonder opgave van reden te annuleren. Na annulering heeft u nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. Let wel: dit is slechts een richtlijn die wij flexibel interpreteren. Ook bij vertragingen zal uw retournering worden geaccepteerd. Op het meegeleverde retourformulier staat aangegeven hoe u de bestelling kunt retourneren. Als uw retourzending bij ons verwerkt is, wordt het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. De kosten voor het retourneren zijn wel voor eigen rekening. 

Ruilen

Indien u een product wilt ruilen voor een andere maat of een alternatief van het product, vragen wij u een mail te sturen onder vermelding van uw bestelnummer. Wij rekenen geen bezorgkosten voor de bezorging van een andere maat of kleur.

Herroepingsrecht

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten.

Uitzonderingen herroepingsrecht

  • Bij verzegelde producten. Wanneer de verzegeling verbroken is zijn deze producten niet retourneerbaar.
  • Producten die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument.
  • Producten die duidelijk persoonlijk van aard zijn.
  • Producten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.
  • Producten die snel kunnen bederven of verouderen.
  • Producten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft.

Modelformulier herroepingsrecht

Met dit formulier kunt u tot 14 dagen na ontvangst een product aanmelden voor retour. Een retour kan ook per e-mail worden aangemeld.

Klachten?

We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te e-mailen. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.